Du kan lägga in så kallad spårningskod, eller verifieringskod, för analysverktyg på din hemsida.
Vi rekommenderar våra kunder att bekanta sig med och använda Google Analytics som ger mycket bra information om besöken på hemsidan.
För att använda ett sådant analysverktyg behöver man lägga in en spårningskod på sidan.
När du registrerat ett konto hos Google så skapar du en webbplatsprofil för din hemsida. För att aktivera denna måste du på din hemsida ange en spårningskod som Google ger dig. Detta för att Google ska veta att du är ägare till hemsidan. En nyhet i Lawebbs sökmotorverktyg är att det nu går att själv ange spårningskod.
Sådan kod lägger du in genom att gå till administrationsmenyn på din hemsida, klicka på Sökmotoroptimering och därefter högst upp klicka på länken Spårningsskod för analysverktyg.
Observera att när du har installerat spårningskoden korrekt kan det ta upp till 24 timmar innan information visas i kontot. Fram till dess att informationen visas korrekt kan du få meddelandet Okänd spårning. Vänta då till nästa dag.
Om du nästa dag fortfarande ser meddelandet Okänd spårning, klicka på Redigera (långt till höger bredvid domännamnet) och därefter på Kontrollera status (högt uppe till höger), så söker Google aktivt på nytt efter hemsidan.