Om en användare inte kan logga in beror det med största sannolikhet på att antingen användarnamn eller lösenord skrivs fel.
Om en användare glömmer bort sitt användarnamn eller sitt lösenord går det enkelt att klicka på "Glömt lösenord" under inloggningsrutan och ange sin e-postadress. Man måste ange den e-postadress som man registrerat på intranätet.
Ett mejl skickas då med sitt användarnamn och ett nytt tillfälligt lösenord samt med uppmaning om att själv direkt byta det tillfälliga lösenordet mot ett nytt.
Även administratören kan initiera att inloggningsuppgifter med ett nytt tillfälligt lösenord skickas till användaren.
Administration -> Användare och grupper -> Klicka på redigeringssymbolen längst till höger för önskad användare. -> Klicka på 'Nytt lösenord'.
Om användaren inte får mejlet med inloggningsuppgifter kan det ha fastnat i spam-filter. Kolla skräpmejlen.
Det går då att du som administratör ger användaren ett nytt lösenord i administrationen enligt instruktionerna ovan. I meddelandet som kommer upp på skärmen kan du kopiera användarnamn och nytt tillfälligt lösenord och ge till användaren via mejl eller utskrift på papper.
Om anvisningarna ovan har följt och användaren fortfarande inte lyckas logga in så beror det fortfarande med största sannolikhet på att antingen användarnamn eller lösenord skrivs fel. Det är då bra att kopiera både användarnamn och lösenord direkt från mejlet, så att de skrivs helt korrekt.
Om du som administratör blir kontaktad vid inloggningsproblem rekommenderar vi att du ger användaren ett nytt lösenord i administrationen enligt instruktionerna ovan.
Kopiera då både användarnamn och tillfälligt lösenord i rutan som kommer upp på skärmen och testa att du själv kan logga in.
Om samtliga steg följts och problem återstår, kontakta support@lawebb.se och berätta vilket användarnamn det gäller så testar vi samma sak som är beskrivet ovan.
Lawebb AB - Karlaplan 19 A - 115 20 Stockholm - E-post: support@lawebb.se